יום שני, 25 באוגוסט 2014

ההיסטוריה של מלון מצפה הימים

כל מי שמגיע למלון מצפה הימים מתרשם מאוד מהמלון היוקרתי והאקסלוסיבי הנמצא בין הבוסתנים והגנים של החווה האורגנית. לכל מי שמגיע לבית המלון ברור דבר אחד – זהו אינו עוד בית מלון שהוקם על ידי יזם נדל"ן המחפש רווח מהיר. זהו מלון עם נשמה שהוקם על ידי אנשים באהבה. אז לכל מי שתוהה לגבי ההיסטוריה של מלון מצפה הימים הרי היא כאן.
הסיפור של מלון מצפה הימים מתחיל במאה העשרים עם ד"ר אריך יעקב ירוסלבסקי אשר עולה לארץ ביחד עם אשתו והילדים בשנת 1920. הדוקטור השתקע בגליל ותוך זמן קצר התפרסם בקרב תושבי האיזור. ד"ר ירוסלבסקי באותה התקופה היה סמל  לקידמה הרפואית והביא  עימו מזור לתושבי הגליל. האגדה מספרת כשבאחד הימים בעודו מטייל עם בני משפחתו הוא עצר לרגע למרגלות הר כנען, הוא טיפס ברגל למרומי ההר ומשם השקיף על הסביבה. הנוף הנגלה לנגד עיניו היה של ימת החולה שעדיין לא יובשה באותם השנים וים כינרת. הדוקטור נדר בליבו נדר שבבוא היום יקים במקום בית הבראה על טהרת הצמחונות ודרכי טיפול טבעוניות. חזונו של הדוקטור היה חריג באותה התקופה וללא ספק הקדים את זמנו. היום ישנו ביקוש גדול למזון אורגני ואנשים מחפשים אורך חיים טבעי ובריא יותר תוך כדי שמירה על איזון בין גוף ונפש. אולי הגיע הזמן לתת לדוקטור את מקום הכבוד של חלוציות הניו אייג'.
לאחר תלאות רבות רכש הדוקטור את פיסת הקרקע בשנת 1926 והחל לעבד את הקרקע. למרות שעבר להתגורר בתל אביב הרחוקה, בה פתח קליניקה, הוא המשיך להגיע עם משפחתו אל חלקת האדמה אשר בין ראש פינה וצפת. הוא עיבד את חלקת האדמה ושתל עצי נוי ופרי.  חלפו 40 שנה עד אשר הגיע היום בו החלה בניית בית ההבראה.  המבנה הוקם בשנת 1966 בשיתוף עם הארכיטקט יחיאל רוזנברג אשר תיכנן בית הארחה עם 12 חדרי אורחים, חדר אוכל, מטבח ומחסנים וכן, גם חדר תרבות.
הדוקטור נפטר בשנת 1984 כשבוא בין 92 שנים. בית ההבראה עבר לידים פרטיות אשר המשיכו לפתח את המלון לפי חזונו של דוקטור יעקב ירוסלבסקי. ממשיכי דרכו פיתחו את המלון והפכו אותו להיות אחד ממלונות הבוטיק המובילים בישראל תוך כדי שמירה על אופי המקום בהתאם לחזונו של הדוקטור. בית המלון שומר על אופייו כמקום של בריאות המאזנת בין גוף לנפש עד עצם היום הזה.

לכל מי שרוצה לדעת יותר על מלון מצפה הימים , כמעט בכל יום יוצאים מלובי המלון לסיורי בוקר בעקבות דוקטור אריך יעקב ירוסלבסקי. הסיור מומלץ מאוד למי שמגיע לבקר בגליל. זהו סיפורים של החלוצים, זהו סיפורה של הציונות וארץ ישראל. דוקטור ירוסלבסקי היה איש חזון במלוא מובן המילה, הוא היה מבני הדור אשר הפריחו את השממה. מלון מצפה הימים עם כל יופיו, בוסתניו וגניו עומדים כמו אנדרטה לזיכרו של הדוקטור המייסד. האיש שהקדים את זמנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה